Blog o rolkach

Kochasz jazdę na rolkach? Ten blog jest dla Ciebie!

Ćwiczenia odchudzające na rolkach

0

cwiczenianarolkachWraz z nadejściem wiosny zaczynamy szukać sposobu na jak najszybszy powrót do formy. Jest wiele sportów, które pomogą zadbać nam o doskonałą kondycje fizyczną. Jednym z nich są rolki. Na rolkach można jeździć rekreacyjnie, traktując je jako hobby. Można również potraktować je jako doskonały sposób na utratę nabytych przez zimę zbędnych kilogramów.

Już sama jazda na rolkach jest doskonałym treningiem aerobowym. Przede wszystkim wzmacnia naszą wytrzymałość, rozwija koordynację ruchową oraz dotlenia mięśnie, dzięki czemu są one w stanie pracować jeszcze bardziej efektywnie. Ponadto, aktywność taka działa znakomicie na naszą psychikę. Pozwala zregenerować siły, rozładować stres i nabrać więcej energii do życia. Ćwiczenia aerobowe pozwalają także spalić nadmiar tkanki tłuszczowej. Nie ma zatem lepszego sposobu na pozbycie się dodatkowych kilogramów.

Jazda na rolkach doskonale modeluje naszą sylwetkę. Najwięcej zyskują na tym nogi. Podczas tej aktywności pracują niemal wszystkie mięśnie kończyn dolnych. Znakomicie kształtowane są także pośladki. Jeżeli chcemy przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej w obrębie poszczególnych partii mięśni, podczas jazdy można wykonywać kilka dodatkowych ćwiczeń.

Ćwiczenie pierwsze polega na odpychaniu się tylko jedną nogą. Cała siła potrzebna do przemieszczania się spoczywa zatem np. tylko na nodze lewej. Noga prawa w tym czasie ?odpoczywa?. W taki sposób kształtujemy mięśnie lewej części naszego ciała, wkładamy więcej energii w jazdę, a tym samym spalamy większą ilość kalorii. Pamiętajmy jednak, żeby po jakimś czasie zmienić nogę, gdyż przesadne obciążanie jednej strony naszego ciała może doprowadzić do kontuzji.

Jeżeli borykamy się z nadmiarem tkanki tłuszczowej w okolicy ud, warto podczas jazdy wykonywać przysiady. Oczywiście prędkość naszego przemieszczania się nie powinna być w tym momencie zbyt duża. Jadąc, ustawiamy nogi obok siebie i robimy delikatny przysiad, tak aby nie stracić równowagi. Wytrzymujemy tak kilka sekund, a następnie wracamy do postawy pionowej.

przysiad na rolkachNa pośladki znakomicie wpłynie także jazda na jednej nodze. Poruszając się na rolkach, pochylamy się lekko do przodu i jedną z nóg odchylamy do tyłu, unosząc ją lekko nad ziemią. Wytrzymujemy w tej pozycji kilka sekund i wracamy do jazdy na obu nogach. Następnie wykonujemy ten sam manewr także drugą nogą. Innym wariantem tego ćwiczenia jest odchylanie nogi na bok. Dzięki niemu doskonale kształtują się zarówno mięśnie pośladków, jak i ud.

Jazda na rolkach to znakomita okazja do wykonywania ćwiczeń także na górną partię mięśni. Oczywiście, także i w tym wypadku należy pamiętać, że jazda taka nie może być zbyt szybka. Nasze ręce nie są niczym ograniczone, dlatego możemy nimi wykonywać bardzo szeroki zakres ruchów. Najprostsze są oczywiście tradycyjne wymachy rąk w przód i w tył. Dla bardziej zaawansowanych poleca się jazdę z obciążeniami. Specjalne obciążenia na ręce możemy już kupić w większości sklepów sportowych. Dzięki takim produktom spalamy tkankę tłuszczową, kształtujemy mięśnie i przy okazji wyrabiamy sobie siłę w rękach.

Jazda na rolkach jest więc doskonałym sposobem na odchudzanie i wymodelowanie sylwetki. Łączy przyjemne z pożytecznym, dlatego czas spędzony na rolkach na pewno nie będzie stracony.

Skomentuj ten wpis