Blog o rolkach

Kochasz jazdę na rolkach? Ten blog jest dla Ciebie!

Wybierasz się na rolki? Nie zapomnij o rozgrzewce!

0

Odkąd ujrzały światło dzienne – zrewolucjonizowały świat sportu na szeroką skalę. Rozkwit zaczął się w latach 70-tych,a już w latach 90 każdy chciał mieć swoją własną parę rolek. Amatorów jazdy rolkina rolkach w związku z tym była masa na ulicach. Wielu z tych nowych zawodników nie zdawało jednak sobie sprawy, że jazda na rolkach w rzeczywistości angażuje całe ciało. W związku z tym, w ciągu pierwszego roku i nawet do dziś słychać sporo na temat urazów związanych z nieprawidłowym uprawianiem tego sportu. Większości z tych urazów można by uniknąć po prostu porządnie rozgrzewając się przed treningiem.


Dlaczego nie wolno zapominać o rozgrzewce?


Celem rozgrzewki jest
to, aby twoje ciało przygotowało się do wytężonej aktywności fizycznej. Normalny zdrowy trening powinien składać się z trzech odrębnych części: rozgrzewki, aktywności a potem – odpoczynku i regeneracji. Spośród tych trzech części, rozgrzewka służy do ochrony ciała. Poprzez wprowadzanie rozgrzewki do treningu, można zapobiec wielu naprężeniom mięśni w swoim ciele. Urazy takie jak ból kostki, skręcona kostka, naciągnięte mięśnie, a nawet niepotrzebnych ból mogą być zniwelowane przez korzystanie z rozgrzewki. Rozgrzewka powinna być dostosowana do konkretnego ćwiczenia. W celu ochrony samego siebie przed obrażeniami ciała, konieczne jest porządnie się rozgrzać jeszcze zanim założysz rolki.

Jak powinna wyglądać taka rozgrzewka?


Z racji tego, że rozgrzewka jest zalecana przed jazdą na rolkach, najlepszym sposobem na jej realizację jest zacząć od tego, by się porządnie rozciągnąć. Twoja rozgrzewka przed jazdą na rolkach musi obejmować rozciągnięcie wszystkich głównych grup mięśniowych, jakich będziesz używać. Zacznij od tego, by porządnie rozciągnąć nogi.

Przy każdej z tych czynności staraj się wytrzymać minimum 1 minutę:

  • Dotknij palców u stópzłącz nogi i sięgnij w dół tak nisko, jak to tylko możliwe.

  • Rozłóż nogi i starają się dotknąć palcami stóp z boku. Powtórz rozciąganie po każdej stronie.

  • Na motyla, czyli usiądź, złącz stopy razem i przyciskaj uda jak najbardziej do podłoża.

 

źródło: pinterest.com

źródło: pinterest.com

Kolejna część rozgrzewki to troska o twoje ramiona. Jeśli jeździsz na rolkach poprawnie, twoje ramiona powinny kołysać się z boku na bok. Najlepsze sposoby na rozgrzewkę ramion to:

  • rozciąganie tricepsów – pochwyć łokieć i przesuwaj go w kierunku głowy

  • rozciąganie przedramion – spleć palce i podnieść obie ręce razem nad głową

  • rozciąganie ramion – spleć palce i wyciągnij przed tobą, aż całkowicie wyprostujesz ręce


Ostatnia część
rozgrzewki przed jazdą na rolkach dotyczy Twoich pleców.

  • Połóż dłonie na dolnej części pleców i wypchnij się do przodu tak daleko, jak to tylko możliwe.

  • Połóż ręce na biodrach i obróć tułowiem w lewo, a następnie w prawo.


Korzystając z tych kilku ćwiczeń przed jazdą rolkach, można zaoszczędzić sobie sporo bólu i niepotrzebnych wizyt lekarskich.

Skomentuj ten wpis